МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
Кафедра ЕОМ
Самостійна робота
з дисципліни: «Проектування інтерфейсів користувача»
На тему: «Чат»
Мета роботи
Вдосконалити мистецтво проектування інтерфейсів користувача. Навчитися балансувати на межі “вимоги замовника” – “доцільність-можливості”. Навчитися враховувати вік замовника та його вимоги до продукту.
Зміст задачі
Створити пакет програм «Чат». Програма має складатися з двох програм: сервера і клієнта і повинна забезпечувати обмін повідомленнями між клієнтами.
Управління пакетом програм
-Сервер
Вибираєте IP адресу сервера
Вводите номер порта
Вводите пароль сервера(необов’язково)
Запуск та зупинка сервера
Підказки
Внизу вікна відображається інформація про стан роботи сервера.
Неможливо зупинити сервер, якщо його не було запущено.
-Клієнт
Вибираєте IP клієнта
Вводите порт клієнта
Вводите Nick клієнта
Запуск та зупинка клієнта
Ввід IP сервера
Ввід порта сервера
Ввід паролю сервера
З’єднання з сервером
Ввід повідомлення
Відправка повідомлення.
Підказки
Внизу виводиться інформація про наявність з’єднання та помилки.
Неможливо зупинити клієнт, якщо його не було запущено.
Неможливо з’єднатись з сервером, якщо не запущено клієнт.
Неможливо відправити повідомлення, якщо немає з’єднання з сервером.
Реалізація діалогу
Вибраний тип діалогу: Питання-відповідь.
Структура цього діалогу ґрунтується на аналогії із звичайним інтерв’ю. Система бере на себе роль інтерв’ювера і отримує інформацію від користувача у вигляді відповіді на питання. В кожній точці діалогу система виводить як підказку одне питання, на яке користувач дає одну відповідь. В залежності від отриманої відповіді, система може вирішити, яке наступне питання задавати. Якщо користувач дає неправильну відповідь, компю’тер повторює повідомлення, повідомляючи, що відповідь неправильна. Відповідь, яку вводить користувач, може бути текстовим рядком , якщо вводиться з клавіатури. Він може бути або обє’ктом у списку можливих об’єктів, або довільними даними.
Алгоритм задачі
Рис. 1 Граф-схеми алгоритму роботи сервера і клієнта
Основне вікно інтерфейсу користувача
При запуску відображається вікно севера(рис2) і клієнта(рис3)
/
Рис2. Основне вікно сервера
/
Рис3. Основне вікно клієнта
Операції з інтерфейсом користувача
Сервер
Вікно сервера складається з одного вікна. В ньому міститься 2 textbox, 1 checkbox і 2 кнопки.
При запуску відображається повідомлення про те, що сервер не запущено. Щоб запустити сервер потрібно вибрати IP адресу (вибирається зі списку активних адаптерів). Потрібно ввести порт(за замовчуванням 27000. По бажанню можна задати пароль, щоб обмежити доступ небажаних користувачів. Тільки одна з дох кнопок може бути активною. Це зроблено з метою, щоб уникнути запуску двох серверів, спроби зупинити незапущений сервер і просто, щоб покращити юзабіліті.
Після запуску сервера з’являється повідомлення, що сервер запущено, кнопка запуску стає неактивною, натомість починає відображатись кнопка зупинки сервера. Під час того, як сервер запущено, змінити адресу, порт і пароль неможливо.
/
Рис4. Запуск сервера
Після зупинки сервера виводиться повідомлення про його зупинку. Знов можна змінювати ІР Адресу, порт, пароль.
/
Рис5.Зупинка сервера
2)Клієнт
Програма-клієнт складається з двох вкладок: налаштування і чат. Після запуску внизу буде відображатись повідомлення, що клієнт не запущено(рис6).
Налаштування клієнта.
Включає в себе вибір IP адреси клієнта (якщо є декілька адаптерів), ввід порту і ввід свого ніку. Після цього можна запускати клієнт, який буде очікувати підключення до сервера. Після запуску клієнта активується кнопка зупинки і неактивною стане кнопка запуску клієнта. Внизу виведеться повідомлення, що клієнт запущено.
Дальше потрібно ввести ІР Адресу сервера, порт сервера і пароль. Після нажаття кнопки з’єднання з сервером, відбудеться спроба доступу до сервера. Якщо вона буде вдалою, то нам відкриється вкладка чат і внизу буде виведено повідомлення, що з’єднання з сер...